Monday, January 4, 2010

First Day Aku Bersekolah sebagai Form 2KAA

Hari ni merupakan hari ni first aku bersekolah sebagai murid
Form 2 KAA 2010 . Yang pasti kelas aku tu memang sangat tinggi macam langit ketujuhlah katakan .
Tapi memang betul , kelas aku tu tinggi gila. Dahlah tinggi pastu jauh .
Argh !!! apalah nak jadi ni ... nape aku dapat kelas yang begitu buruk lagi hodoh . Macam manalah aku boleh masuk sekolah sini. Malang betul .
Tapi walauapepun aku tetap bersyukur sgt ..

Hari persekolahan bermula macam biasa . Aku rasa macam tak biasa nak bangun pagi kul 5.30 pagi..hahaha
Yelah sepanjang cuti ni aku bangun pukul 9.00 pagi .
Amacam buruk tak perangai aku .. takdelah jarang je aku buat macam tu . Kalau aku buat macam tu gerenti 50% takde sape nak masuk meminang aku . Hhahahahah

Mula -mula pagi aku sampai sekolah , aku keluar dari kereta untuk menuju ke dewan yang sebesar badan gajah tu . Lepas tu , aku tunggulah dalam bape minit untuk tunggu manusia lain yang sangat durjana tu . Yelah ada ke patut diaorg biarkan aku duduk sorang -sorang kat dewan..
patut ke ? ish sangat tak patut .
Pastu datanglah ramai orang manusia menyerbu dewan . Masa tu datanglah perasaan aku ni..sempat aku cakap dalam hati "ish rasa macam siput sedut pulak. " Hehehehe
Lepas tu kitaorg semua ni sebagai murid SMKBBU , kenalah dengar cikgu-cikgu tu merepek entah ape-ape.. aku buat faham jelah..
Ala bak kata aku " masuk telinga kiri keluar telinga kanan ",
Yang aku ingat tu cuma visi dan misi sekolah je.. Sebab ape ?
Sebab pengetua tu asyik tekankan bahagian tu je..
Tu yang kepala aku dapat terima secara lebih mendalam..
Nak tau ape visi sekolah aku tak ? Pada aku visi tu kedengaran agak pelik.
Yelah otak aku ni lain macam sikit kalau bahasa melayu bukan main susah nak translate . Kalau bahasa inggeris , amboi sepantas kilat .

Visi sekolah aku ialah .. JENG ,jeng , jeng .. Tak payahlah panik.

"Sekolah Unggul Penjana Generasi Terbilang"

Nah cuba check dulu spelling aku tu . Tadi hampir aku salah spell generasi . Generasi jadi genaresi . Betul ke tu . Smestinya salah .
Hehehehhehe..
Ada cerita korea baru .. tajuknya "You're Beautiful "
cuba tengok ..mesti korang boleh jatuh terlentang akibat pitam lepas tengok pelakon dia yang sangat hensem.. Hahahaha

No comments: