Sunday, July 31, 2011

Selamat Berpuasa

Annyong Haseyo chingu




Assalamualaikum .




Okeylah ... semua org dah tonton tv semalam


mesti semua dah tgk yg part pengumuman berpuasa tu .


Kat kampung bila tgk je pengumuman tu


whoa~ meriah satu rumah menjerit




"Yeah ~!!!! puasa, puasa"




Yg pasti bukan akulah yg jerit benda alah tu .


sepupu-sepapat aku yg kecik-kecik tu punya kerja




Semalam kan ...


buat the pertama kalinya dalam 2011


aku baru tau yg aku ada pak cik


berumur 13 tahun dan 16 tahun


serta mak cik yg berumur


10 tahun




What the ?




Apsal cousin ayah yg satu ni lambat benor lahir ...


aku sampai confuse nak panggil dioarg apa


tapi sebenarnya dalam hal ni ..


dia yg kena hormat aku .


ye tak ?




Tapi yg dtg rumah atuk aku semalam cuma pak cik 13 tahun


dan mak cik yg 10 tahun .




Nama pak cik aku tu fikri .


haha.. sedap an ?


jgn pulak nak ushar pak cik aku tu ...




lepas pak cik salam atuk aku tu .


dia tgk aku mcm nak salam


aku pun rasa mcm nak salam dia jugak ..


sekali bila dua-dua tgn dah hulur


kitaorg tak jadi salam


dan


serentak garu-garu kepala ..




pastu .... pak cik dgn aku duduk sebelah-sebelah je


pasal ... kitaorg berebut kipas ..lipas ...


hahaha....


nasib baiklah kipas tak jahanam


kalau tak lipas lah yg jadi mangsa nanti




Petang tu pulak ..


pak cik aku dtg rumah merempit naik motor


aku pun memekak sekali


"woii... tak reti-reti nak menjaga alam sekitar ke?"




tapi dia makin kuatkan bunyi ekzos tu


aku pun apalagi ..


amiklah kasut high heel tu


pang ! amik kau ..


terkujat dia kat motor tu


nasib baik dia tak jatuh .


bertuah betul dia ada anak saudara mcm aku ni .


huahuahua




Aku,adik dan cousin semua joging


sebab hari tu hari terakhir yg kitaorg boleh execise


kitaorg pergilah rumah pak cik kitaorg ...


pak cik fikri ...




rupanya pak cik tgh main badminton ..


ceh .. aku lagi canggih kot (main angry bird wey)


sebenarnya lalu kat rumah pak cik sebab


cousin aku yg sorang tu


boleh pulak ckp mcm ni masa lari tu




"adeh ..! sakit perut ... haa.. kat depan ada rumah tok ...singgah kejap wey"




Kalau tak takdenya aku nak singgah


sambil minum air sirap cicah biskut chipsmore




pastu aku sesaja nak ngentan pak cik muda aku tu


aku pun lalu lah sebelah dia


dan berbisik


"bye pak cik "




sekali dia ketawa ..


aku ketawa


cousin aku pun ikut ketawa


hahaha....


meriah halaman rumah tu




Kitaorg pun teruskan dgn misi joging satu kampung




okeylah ....




tulah kisah dan adengan aku sefamily


berserta pak cik muda aku


(tapi pak cik muda aku tu lagi tinggi dari aku )




apapun


jgn meniru aksi-aksi sengal dalam post ni ..


terutama campak high heels tu




Selamat Berpuasa Teman-teman, Family dan Semua Umat islam




Orang tak puasa rugi


nanti takde gigi


sebab kerja makan lagi


sampai esok pagi




merepek benor pantun ni .


sesaja testing


sebab skrg tgh duduk kat tepi tingkap


dan ... terlampau banyak idea .


Arigato




Hello, Mr.Simple .


Ehem-ehem...


Kim Ryeowook now is back .


Yeah ~






Byebye


Kamsahamnida


Sayonara .




No comments: