Thursday, July 14, 2011

Baik from Fever

Annyong Haseyo chingu !

Assalamualaikum ...

Hari ni baru boleh post baru sebab baru baik from fever.
Selasa hari tu ada sukan ...
MY SCHOOL SPORTS DAY 12 JULY 2011
for the first time lovers in history of my school RUMAH PANGLIMA menang beb !!!!
aku marah ? aku jeles?

Of courselah not wey .
aku ni lagilah bersyukur sebab bukan rumah biru yg menang tahun ni .
lagipun .... aku rasa sesapa budak rumah merah yg pindah ke rumah biru tahun ni
gerenti menyesal giler...
mcm halim tu ... ada ke dia masuk rumah biru .
adik dia pulak masuk rumah merah ... SEWEL !


Kalau abg haikal and abg alam ada mesti diaorg mcm org excited giler kan ?
huhuhu.....

Hari Khamis hari ni aku ke sekolah mcm biasa...
pagi-pagi tu dah busy giler nak pinjam buku ringkasan someone ..
apalagi .. terus pergi kat tangga lelaki tu sebab nak cari wahideen .
time-time mcm ni mesti wahideen tgh berjaga kan ?

Aku dgn happynya .. excitednya pergilah kat tangga tu
pastu ..............
jeng,jeng,jeng...
aku pelik tgk seorg pengawas ni duduk terkangkang kat situ
mcm tak nak bagi org lalu
disebabkan tangga tu gelap ... aku memang tak cam sapa tu .
dengan selambernya aku pun dirilah kat situ sambil terkebil-kebil

lepas dua kali kelip mata tu baru aku perasan...
cik jaguar rupanya !!!
arghh !!! ternganga mulut aku ...
aku dah start ckp sorang-sorang
a;eh bukan ke wahideen jaga kat sini ? asal mamat ni ? mana pergi si wahideen ni ?

bila pandang sebelah aku je
bertambah lagi SHOCK kat hati aku ni
MAK kau !!!

Bila ke masa entah budak bertuah ni kat sebelah aku
aku pun terus lari mcm org giler pergi kat tangga perempuan pulak
kat sini barulah ada dijah dgn hafa ...
semput punya pasal .. aku terus rembat je buku ringkasan hafa
gasaklah kau . janji aku buat.
hadooyy!

Ayahanda pun reminder kan lah pasal batuk .
tau takpe...
asal ramai sgt orang batuk skrg ni
aku kalau boleh tak nak dtg sekolah langsung sebab ramai sgt org batuk
dah tau nak batuk tu reti-retilah pakai topeng..
tak rasa berdosa ke buat org sakit?

Aku tanya mak aku soalan ni semalam :

a; mak kenapa KL tu kena jerebu eh ?
m; sebab ... KL tu banyak maksiat tu pasal lah kena jerebu .
a; haaa.... (sambil ternganga) hahaha...

tergelak bantai aku dengar jawapan tu .
entah mcm betul ke tidak jawapan tu aku pun tak tau
tapi ada lah tu betulnya

Banyak buat dosa....
musnah kan pokok ... tu pasal lah ~
nampaknya lepas ni diaorg kena buat hujan tiruan untuk menghilangkan jerebu
huahuahua

Best tak idea aku ni ?

P/s : hari ni cikgu haslinda dah start ajar kitorg.. yeah !!!

No comments: