Sunday, December 25, 2011

After Result out What Happen?

Annyong Haseyo ~
Assalamulaikum

Setelelah sekian lama aku menyepikan diri dari blog
post Skip Beat tu memang post sebelum aku duduk kat kampung untuk seminggu 3 hari .
seminggu kat terengganu dan 3 hari kat pontian .
Banjir sikit-sikit je ..
yg pasti kawasan rumah atuk aku tak banjir pun..
secara jujurnya aku mengaku aku tak suka main banjir
sebab... entahlah sebab aku rasa tak selamat langsung ..
(memang dasar budak bandar kan ?)

Berdasarkan tajuk tu.. ehem-ehem
22Disember 2011 (kan?)
result PMR semua budak form 3 dah pun keluar
dalam otak aku
"alamak result dah nak keluar.. kalau takde A mcm ea?"

Sebab aku asyik rasa aku takkan dpt banyak A ..
setakat 3A bolehlah kot

Ada satu hari tu aku bermimpi ..
aku ada kat dewan dgn semua budak SMKBBU
tak taulah kenapa tapi aku happy semacam je dalam mimpi tu
malah lagi happy dari biasa..muka merah je mcm santa claus
apa cer sis?

Rupanya tulah dia
bila aku ambik result
aku betul-betul happy
dpt 6A seperti bukan yg aku jangka
tapi aku tak pernah mintak apa-apa hadiah pun dgn eomma daddy
rasa mcm tak penting je ...

aku mintaklah satu External Disk
nak minta MP4 rasa mcm tak berbaloi takut nanti keluar MP6
so MP4 berambus dalam senarai
nak mintak handphone boleh aje
tapi aku keluar lagi yg baru ..
so takpayah ...

jadi aku mintak External Disk + Pendrive aje
HUwahaha... nak letak harta benda aku dalam tu .

Aku dpt 6A 3B ..
aku happy
tapi cousin aku yg lelaki kat smka tu
dpt 8A 1C (Arab C)
dia pulak frust
siap ada gambar merenung ke tingkap

Astagfirullah budak ni !
budak kelas aku yg lelaki dpt arab C bukan main lebar senyum
apsal dia frust pulak ??
Tak tahu nak pujuk mcm mana
2 hari gitu dia merajuk dgn result dia ..

Aku rasa mcm nak ckp mcm ni je kat dia
"Eman,kau keluar je dari SMKA tu. masuk SBP ke, MRSM ke.."
yg dekat terengganu je..
tapi ayat ni tak terkeluar dari mulut
rasa mcm ayat ni terlalu kejam dan jahat

apapun ..
Tahniah kepada semua yang dpt Straight A's , dan A yg lain .
walaupun result korang biasa-biasa skrg
nanti SPM mungkin lagi gempak kan?
Jadi.. never give up .. never say never

*******
ada sikit images .





eMM....YumYum ~
ni kek Rainbow Caramel
Texture kek ni lembut je
mcm Ice-cream cake Baskin Robin
Hehe.. Hadiah dari Mak Su untuk aku
(bertambah kurus lah aku, tahun depan kena masuk kawat rasanya)


Bergambar kat Kantin..
khai,yaya,hafa and nabila
budak yg dpt result cemerlang
dah dpt result gempak jgn lupa pindah sekolah
HUwahaha(evil)

Auntie and I .
dia dah pakai spec sekrang
same like me.






Aku, yaya,hafa and miqi
kekurangan nenda
tukang ambik gambar aunty lah

Apa terjadi ?

Mak kata kalau dpt tawaran mesti keluar ..
Okeylah tu aje

No comments: