Sunday, June 26, 2011

Puasa . Ganti Puasa

Hello
Assalamualaikum
Annyong Haseyo
Ni Hao

Tajuk kat atas tu memang merujuk diri aku yg serba sengal lagi sewel ni .
aku baru teringat tak ganti puasa lagi .
hmm...
so, esok aku berniatlah jugak nak ganti puasa .
ada ke aunty suruh aku kejutkan dia sahur
diri sendiri belum tentu terkejut , ni nak buat org shock pulak .

Semalam sabtu ada kawat kaki
bukan aku je rupanya
wahideen , anis,zarith and fana pun ada kawat sekali .
so , kitaorg pun melepak lah dgn jayanya pagi-pagi buta tu
zarith tak habis-habis ckp pasal fakta dan am .

contohnya:
=pepatung hanya hidup 24 jam
=otak burung unta lebih kecil dari matanya
=org bertulisan tegak dan bulat -bulat gitu baik hati tapi ..ego tinggi .
dan banyak lagi zarith ckp .
tapi masa tu aku sedang khusyuk buat sejarah .

Kantoi, luqman pakai bedak sejuk.
fana ternampak something like tepung kat rambut dia
ingatkan dah ada uban . hahaha!

Then, pukul3 ptg
pergi ke birthday party mirza zulqanain .
hehee....
comelnya budak ni .
tapi baju je gelebeh sikit .

Ada mcm-mcm makanan
dan minuman
dan cupcakes MU. fewiit!!!

Pastu .... ..doktor baca doa dulu
kemudian luqman baca doa pulak .
aku masih kaget dgn meowww
dan ...
ada CAKE ICE-CREAM weyy ~
fewiitt lagi tau .
sedap gilors muchoss muah ...~
hahaha...
chocolate taste .

lepas makan itu dan ini
sampai aku kenyang .
sampai rasa nak baring kat sofa

aku pun bermain dgn birthday boy tu .
main belon . main bubble.
tertelan rambutan . salah aunty dialah ni .
aku selamba je makan .
hahaha

pastu .... mirza buli kawan dia , azhar.
kesian azhar ..!

makan nugget shape star.
time tu aku teringat pulak cerita You're Beautiful tu .

Byeol Byeol Byeol iyouro .... eh mcm lagu je .
aku je guna Byeol
korang semua suka guna
Xiao Xing-Xing .

Pukul 5 gitu baru balik .
terselit sikit rasa segan dalam diri aku ni .
heh ..!

orang ajak pergi korang tak nak pergi . ...
tak baik tau .

aku ni dah lah mcm org gilar kat rumah tu ,
jerit sana, jerit sini ...
lari sana , lari sini ...
semuanya gara -gara si tettt!!

geram ni !

pastu belum masuk lagi kawan si tett
menganggu aku je .
berpeluh aku kat rumah aunty korang ni
jenuh betul .

(sapa si tett... hanya aunty yg tahu , ... haha... org kat dalam rumah tu semua tahu)

tapi diaorg selalu buat tak tahu je .
org suruh halau . dia main-main .
org main-main . dia pergi halau .
entah apa-apa je .

OKeylah esok nak puasa .
InsyaAllah .
Niat dalam hati dah ada dah .
tinggal nak bangun sahur nanti


No comments: