Friday, June 24, 2011

Yeobo Nichkhun . and . Story today

Ehem-ehem ....


first sekali .


Happy Birthday Nichkhun !


Hehehe....







Ada ceramah sempena Isra' Mikraj (cenggini ke eja?)


ustaz sape entah nama ...


tapi dia ni memang kelakar .


dia punya ceramah tu sekejap je . tak taulah kalau dia kena pergi sekolah lain .


atau


dia memang dah disetkan untuk sampai pukul 9 je .


maklumlah ...


pengetua selalu bagi alasan :


proses pelajaran dan pembelajaran tak boleh diganggu





yg part last sekali tu aku ingat : lebih kurang mcm ni lah


"daun durian, daun selasih ,


sekian, terima kasih ."








Dia memang suka berpantun agaknya .


pasal banyak dalam ceramah dia ada pantun .


Tapi pepagi buta tu aku bawak beg kehulur ke hilir mcm nak berkhemah


pastu si hafa bulat ni ajak aku duduk kat mana entah .


yg pasti kat situ banyak nyamuk .



serik wey !








aku pun malas nak campur ,


pergilah ke dewan dan terserempak dgn sorang budak lelaki ni .



dia budak yg lagi satu selain farid yg spastik sikit .


kaki dia je yg bermasalah .


aku pun senyumlah ....


sekali budak tu pun senyum ...


mak haih !! cute bebenor lah ye .


hahaha.... bawaklah beristighfar ye sab .






Dalam dewan si wahab dah kemas sana sini


serupa lah amah -amah kat rumah korang .


aku pun tolonglah ... tolong ...


sapu sampah bai !!


guwa tak ckp pun nak sapu sampah !


dah lah sapu karpet pulak tu .


memerah je tgn aku ni . bukan tgn je .


muka,pipi, tapak tgn,badan ..


semua merah .


sarat giler nak sapu karpet yg bersampah sarap tu


kenapalah di zaman serba canggih ni sekolah aku tak reti beli vacuum ?






*******




Masa belajar KH semua org mcm bad mood je


suasana tegang semcm je .


hello hello ...


perut aku pulak asyik berbunyi .


masa tu harap sgt dpt capai minyak YU YEE dalam beg .


tapi tak tergerak .




tgh semua org dalam suasana tegang tu


tetiba pulak si nenda sebelah aku ni batuk-batuk mcm mak nenek


(bukan memang dia nenek ke?)






aku kat sebelah dia ni .... dah dok kata dlm hati .


"nenda ni spoiler moodlah ... semua org tgh bad moodlah"


masa tu rasa nak lempang-lempang nenda


supaya dia tak yah batuk lagi .


dari pada dia batuk pastu tak pakai topeng .


baik aku lempang dia laju-laju


sampai batuk dia stopping . lain kali rerajin kan lah diri tu minum air sejuk.






psst: cikgu , nanti kalau saya ada free saya buatlah kek tu








*******





Masa rehat 3 org je yg rehat .


yg lain semua dah start pakai jubah halimunan .


tak boleh nak salahkan harry kenapa dia sibuk dok pinjamkan jubah tu kat diaorg .


lagipun harry potter sorang .


minah-minah setinggan KAA tu ramai .


mahu harry potter kena belasah . makan pakai tiub lah jawabnya.


Hahaha!





takdelah . yg lain semua fly high to the library .


so,lantaklah diaorg . yg pasti aku makan .


heh heh heh ... kijam kan ?









******




dalam kelas bergema :


Happy birthday syafiq , happy birthday syafiq.




maka kita semua pun meraikannya .




tapi syafiq boleh tanya lagi


"ye je kau ni hari ni birthday aku ?"





pak din pun jawab :


"kau ni ... kan biasa lepas aku , baru kau . he he"


gitulah yg aku dengar .


budak-budak ni memanglah ...









*******





Cikgu ainon mula melangkah masuk bagaikan lawyer syariah .


ecehwah! bergema siot .






dia pun tanyalah perkataan seerti . hadeyy !!


first round tu memanglah ... relax je .


cikgu tanya ;'mukhtabar'


aku jawab ''makmal ''






tapi yg kelakar time zarith :


dia dok kira mcm ni


''ya ta ta ya ya ya .... "


dah jawapan pulak tapi dia tak boleh sebut .


pastu dia boleh eja satu satu setiap word tu .


perkataan apa masa tu ?


''yarkabu"



kan ?






sampai pak din perkataan


'' yal'abu"





pak din punyalah tergagap :





p; jap cikgu jap ... (sikit lagi dia kebelakang gerenti tergolek dgn beg dia)





c: apa cepat.... cepat






p: haa... ya ya ya ta ta ya ta ta ta ta ta ta na al ....






tapi still pak din tak jumpa jawapan nya ...



padahal sikit lagi tu ..



masa dia dok sebut perkataan tu ..



cikgu dah tergelak sakan ...




aku pulak tgk yaya ...



mcm si pak din sebut


"yaya taya tata .... "


Hahahahahahahaaha!!


(cikgu sempat tambah lagi 'taik' ... yg last tu .)



kinah paling kuat ketawa .






Muhammad pulak .


sekali dia tak jawab cikgu urut free badan dia .


hoho... bergegar siot !






aku tanya muhammad :



mad, sedap tak kena urut manual free?"





m:perghh... bergegar tulang aku . mahu cari mesin urut auto kat rumah





a: gunalah ogawa 10


m: kau duta ke apa ?



hah? siot je .




kesimpulannya ....


budak kelas aku lebih rela kena tembak pistol air


dari


kena cubit berair mata tak bermuzik .


hahah...


tapi pistol air pun bahaya wey .








*******




Dan .


balik sekolah . yeaahhaa!!!


Tapi kat koridor yg sebelah tangga perempuan tu aku dengarlah


cikgu muzaidah membebel kat budak-budak dia .


mana taknya .


majoriti tak buat kerja dia .


amik kau .... duduklah kat koridor .



tapi itu pun ada lagi yg dok smack down kat situ .


budak laki lah tu


yg perempuan .... sunyi menyepi .



budak lelaki tu boleh lagi nak mengUSHAR budak budak yg lalu lalang tu .


sampai cikgu jerit mcm ni kot:




"wey kumbang buat kerja . sengih-sengih . duduklah sini sampai esok"




perghh.! gempak bumi siot.


nasib baiklah sini bukan venus.


patutlah perempuan ni kalau marah ....


hmmm... panas mcm venus je .





pluto pulak hanya untuk lelaki yg kuat bersabar je .


malang sekali pluto dah terkeluar orbit .


gooodbye see you pluto . (anjing mickey mousyy)


hehe...



********


Esok ada kawat 2 jam .


peghhh !~~


terketaq lutut guwa ni .


maleh den pogi sekolah .


guwa nak tgk pandaman ..!!


guwa nak tgk ..... cartoon .






*****




Kat angsana tadi kan aku


nampak kedai yg kat depan watson tu dah bukak .


so , aku pun mcm teringin nak beli benda alah situ .




ada CUPCAKE lah wey.


dah lah comey lotey cupcake dia.


rasa mcm nak rembat semua . tapi apakan daya ....


kalau lah aku ni jutawan


mcm nama




"mohd amar jutawan "




BOLEHLAH aku rembat semua .




Masa nak beli tu .... adalah abg ni nampak aku .


aku mcm .... nak ckp



tapi dia dah ckp dulu ... fuh .




d: nak apa kak ?





what? kak ? bukan dia lagi tua ke?


a: err... nak cupcake .





d; nak yg mana kak ...


(aku nak tahan nak senyum, tapi nanti kang nampak lesung pipit ni)





aku pun tunjuklah yg mana aku nak sgt tu .




sekali dtglah lagi sorang awek ni .


dia panggil budak laki tu "adik"


:adik biar akak tolong.




haa... gitulah .



abg yg aku akak tu hensemlah wey ...


tapi .... patutlah dia panggil aku akak


sebab aku lagi tinggi dari dia.


tadi dia diri sebelah aku .


hahahah!...


kesian lah anak orang ni .



*****






eh eh ... aku ada cerita gempak ni .


hahaha...


takdelah .rasa mcm tak baik dok sebar-sebar benda ni


maklumlah ... benda tak baik .


takpe ...


esok ada party kan ...


nanti sapa yg dtg rumah pyqa tu


aku story morry sikit .


tapi jgn sebar-sebar kuat sgt.



korang ingat korang tu fliyer paper mcm iklan ke ?


senyap-senyap je kalau dah tau .


okey ?


deal ?





aku tak nak lah story kat sini .


tak elok pulak . ...





tapi, still tak puas hati lepas kena halau dgn RARA


RARA stands for rahman bin rahim (ignite boy)




grrrr.....




No comments: