Friday, May 6, 2011

Lawak Apakah?

Annyong haseyo~


Hello! Hello!




Tajuk lawak apakah ?


apakah? lawaknya?


Aku nak cerita lawak first sekali




1) Semalam masa kat masjid tu, aku dah lepas solat . then terus turun bawah. sebelum tu spy kejap ada orang tak kat bawah tangga. mau dingendapnya kain aku ni haa..


haru giler!


Masuk je dewan masjid tu, aku terus corner ke kiri .


Eh,eh... firaz tgh angkat meja. ..


dia ckplah : cepat jalan meja ni berat wey ..


aku pun cepat-cepat jalan .




Tapi, malang betul ....


jalan yg aku lalu tu adalah jalan mati


ada banyak anasir-anasir meja bertempiaran


aku patah balik ke belakang


dan meja yg firaz angkat tadi sedang memBLOG laluan aku


SHIZ!




Yah!! nak lalu" hatiku berkata


Tapi firaz ni mcm tau je aku tgh nak mengamuk sakan kat dia.


dia pun katalah: lalu pintu belakang lah "




Fine! ayat dia tu memang buat hati guwa kelabu asap jek


apalagi, berambuslah ikut pintu belakang


Eish!! kunci pulak mcm mana nak bukak ni?


sewel betul


Masa aku tgh kelam kabut tu, tgk-tgk firaz takde kat sebelah


mana pulak pergi budak ni ?


takkanlah dia ada jubah halimunan pulak




Selepas dua minit....


Pintu terbuka sebab aku baru perasan kunci dia terhalang dek tangan aku


hampaGAS sekali !


dan... terkejut lagi !


gugur jantung hati aku ni haa...


naqiuddin pulak lalu kat situ . apalah yg dia buat ni ??




aku: eh,eh dia ni !


naqiuddin: eh,eh ANILIAZING (




What the House? nama dunia aku punya sedap dia tukar jadi istilah komputer


whoii!! aku nak bagi KARATE KID kat dia nanti


sempat pulak tersengih tu .... cis!




lalu lagi satu pintu ...


terkejut dgn firaz pulak ..


dia barulah nak bukakan pintu untuk aku


sudah! tak payah! BABUN tu dah terbukak sendiri


cuma aku je boleh buat jampi dia.. hohoho




Akhirnya, lepas halangan tu....


aku terus kembali ke tempat dudukku dan aunty gelakkan aku


aku rasa mcm baru lepas main satu permainan




Alah, permainan yg mcm kita kena cari jalan keluar


bila salah je jalan tu, kita kena patah balik dan cari balik jalan lain .


Seriusly SHIZ!




**********************




2)Hari jumaat yg indah lagi penuh dugaan ni kitaorg pun belajar KH dgn boring.


tapi kali ni tak boring sebab banyak lawak dan cepat ingat.


Cikgu yati story pasal anak saudara dia yg kepalanya terlekat kat cerek.


Stylr jugak erk budak-budak zaman skrg ni ?




Sampa satu bab ni , ada tulis pasal pembersih rumahlah ,


apa entah lagi ....


tapi bahan yg pertama dia tulis kat situ adalah


SABUN....




Hahha!




Kitaorg yg perempuan ni....


SIBUN!!


cikgu pun pelik kenapa mcm tu?


tapi yg bestnya tu dia jerit kuat-kuat hala ke bengkel budak laki


"SABUN YG SIBUN!!"




Hahahaha!


terkeluar tau pancreas aku yg cute mcm BERI-BERI ni ...


hoho!




*****************




3) Lepas rehat tu macam biasalah , kitaorg


MOYANG(aku),,AUNTY, NENDA.... dan anak beranak lain


akan berkumpul bawah kipas dan buat satu bulatan ,.


Mcm -mcm kitaorg buat..


tapi niat sebenar hanyalah nak hilangkan bahang dan minum air masak je.




Tetiba je, si LILI dgn NAD ni kelam kabut masuk .


aku pun buat bodoh jelah ....




Sir pun masuk lepas tu...


pastu dia panggillah budak 2 orang tu . macam buat salah je .


tapi aku tak tau apa salah diaorg...


yg pasti sebab diaorg duduk kat luar , sedangkan dah habis rehat




Sir pun suruh diaorg berdiri . nad diri kat kiri papan putih and lili diri kat


kanan papan putih .


aku terus letak gelaran


"Pembantu ROda Impian "


Hahaha!




tapi kali ni versi FATTY sikitlah ..


kalau yg betul-betul punya kurus mcm FOUZIAH GOUS tu


Hadey! bertuah punya budak




Sir kata kalau nak duduk nyanyi lagu mawi .


lili pun buat muka sewel ...


dan nad menyampuk lagu marimar pulak .


hamek kau ! kena sound free je ...




last-last cikgu cuma suruh diaorg bersihkan papan putih .


yg pasti.... kesian diaorg ~


Hahaha!




yg kelakarnya tu masa cikgu tanya nad nak duduk ke tak nak ?


nad jawab mcm ni :




"tak nak. kalau diri lama-lama nanti boleh kurus "


Apalagi bergema satu kelas dgn suara geniusnya ..




Budak-budak betullah !






*************




Lepas wahideen dgn Hafa balik aku lepak pulak dgn nurin


dan berbual pasal kelas kita dan bandingkan dgn kelas KRK .




antara perbualan nya:




- budak tett tu gedik tau.... cara dia sebut darah tu mcm ..... booo!!




-budak kelas tutt tu kalau bercouple mesti dalam kelas je... pusing-pusing ke situ jugak ...


mcm EYES ON MALAYSIA.


at least kelas kita jaranglah kan ...




- kesian si tettt dia punya result turun sebab kena dgn tuuutt




-masa dulu kelas...... adalah sikit je yg mcm tu .






Dan banyaklagi ...


yelah, agak kelakar bila ckp pasal COUPLE.


disebabkan oleh, aku memang budak yg giler bodoh lagi jahil masa dulu


aku tak pernah tau maksud perkataan couple tu .


agak sial . tapi aku tak kisah ...


theres no point to know about this .




"An Idle mind , make a devil plan"




Aku rasa mcm familiar tau ayat ni , tapi di mana ye?


sejak beberapa jam yg lalu .....


kepala aku asyik ulang ayat ni .


mcm kutuk diri sendiri jahat je..




Aunty siot tau tadi ...


ada ke dia kata mcm ni lepas tunjukkan lampiran geo dia tu ..


"kau ni memang takde reaksi kan ?"




sound weird. reaksi?


whats that?




lepas dia ckp mcm tu ...aku senyum jelah


tapi dalam hati aku terus balas:


"nilah reaksi aku weyy !!. kau nak reaksi mcm mana lagi."




agaknya memang aku tak reti bagi reaksi kot...


REAKSI.


Mcm GO HYE MI je .






Okeylah ... just that to type...


type post kemain panjang


tapi sampai kerja kursus ...


banyak benor halangan ...




this internet will be block from 9MAY2011




Annyong nae sarang,sarang,sarang


jalgayo nae my blog,my blog ,my blog


nanti aku nak minum COOLBLOG


jgn nak menyibuk !




Byebye!


Totally piece .


dan maafkan saya kalau ada salah apa-apa




(Jgn copypaste lyrics tu dosa tau . pfft.)








No comments: