Saturday, May 7, 2011

Hari ni Teknik Dari Ayahanda

Annyong haseyo .




Sabtu yg indah lagi panas ....


alarm phone dah mula berbunyi




"superstar ijen neoya moksoril nobryeo jilleo,


naega nuguyuttdeon?OK............"




Apa entah lagi .... aku pun bangun dgn air liur basi meleleh

dan bersiap-siap untuk ke sekolah .

Adik aku masih lagi bersedih kerana LOVERnya

telah meninggalkannya..

kesimpulannya: tak sekolahlah tu




Di sekolah ....


terus joging ke kantin dan duduk sorang-sorang sebab nak baca buku

NOVEL : Salju Sakinah

novel yg memang sejak darjah 6 aku nak baca

tapi tak baca-baca sebab lepas UPSR tu aku dtg Badan Bookstore

dah habis beb buku dia..

Hangin aku satu badan!

Masa hari tuisyen sejarah hari tu aku pinjam kat library jelah novel ni




Wahideen telah ditemubual oleh sarjannya

sempena video hari guru ..

itu yg aku dengar dari jauh arr

malas nak layan ...

terus cabut ke dataran




Dataran


tempat tu sentiasa buat bontot aku sakit

then,bila nak bangun je mesti kena tarik kain org dulu baru boleh bangun

kalau tak bertambah sakitlah aku punya bontot ni

aunty mesti tak dtg, sebabnya dia demam panas

baru lepas main PUSH CAR dia cerita tadi .




Dewan


Kelas KAA masuk dulu dan amik kerusi

ingatkan amik kerusi untuk kelas kitaorg je,

last-last kena susun untuk semua budak form 3


memang SHIZ!

Kalaulah aku ada mesin gergaji jig atau alat pemateri

dah lama aku cantas kepala diaorg tu

hehehe...




Jgn 'JUAL IKAN' lah sab oit

diaorg pun budak sekolah tu jugak ..

uwekk!




Ayahanda tercinta memulakan dgn ejaan

guwa dgn ini tetap merasakan apa yg dia ckp tu

mcm ajaran sesat je tau .

yelah... semua perkataan tu tak sedap .

maksud aku ,


semua perkataan yg sedap , mesti salah


perkataan yg pelik lagi tak sedap , mesti betul


Haru tau




Tapi yg kelakarnya tu ..

masa tu laptop nya ayahanda ni ada keluar


"format disk " or " cancel"

sekali dia tekan kat format disk tu ..

aku dah rasa mcm nak menjerit


"jgn !!tekan !!"


dia tekan jugak wey ,


last-last bahan yg dia nak guna untuk ajar kita hilang


kan aku dah kata jgn , tak nak dengar tau dia ni




Memang sejak azali degillah ayahanda ni

Sayang gila kat ayahanda sebab bagi rehat awal

dan

bagi balik awal

dan
Terima Kasih sebab ajar dgn best

ye, kita mana pernah belajar dgn dia

masa dia ajar , saya tak ngantuk

cuma menguap je ...


Bangga sekejap ~




Part susun kerusi ni yg agak memenatkan

tak taulah kenapa aku dgn nenda ni rajin sgt

sampai nak angkut kerusi ke dalam bilik stor?

tolonglah budak laki tu angkat ...




Masa wahideen angkat kerusi tu ,

eleh... mcm kesian je aku tgk

kitaorg pun angkatlah sesama

"1,2,3 angkat!" gitulah dialog nya

then, part nenda ni kelakar sikit
aku tgk jelah dia pegang kerusi yg tinggi melangit tu


SADIS tau budak-budak ni




si Jaguar Malaya pulak ada kat situ

aku jeling jelah budak spectacles tu

nenda ni boleh pulak merungut

"berat nya kerusi ni ..."

jaguar kata

"dah tau takyahlah sibuk nak angkat"


SHIZ sekali lagi !




Zul pulak dtg ..

"meh arr aku tolong..."

tapi nenda buat jual mahal , sengal lah minah ni


zul:


"tak nak sudah .."


then, tambah lagi sorang pelakon tambahan

cikgu salwa

"zul, tolonglah esyah tu "


Aku dah tergelak dgr cikgu ckp mcm tu

jaguar... pun .... hahaha




so, diaorg angkat kerusi sesama ... couple kerusi lah katakan

Hahaha!!




Dah habis angkut semua kerusi , kitaorg berdua pun baliklah

baru perasan yg aku dgn nenda je yg perempuan kat situ

cis!




apsal kau gatal sgt nak tolong angkat kerusi tu sab ??!!

takpe,takpe.... exercise tgn

pas ni bolehlah tumbuk org




Wahideen!!!

kau lupa bagi jadual baru tadi .

Aku haram jadah tak sempat nak tgk jadual tu

yah!! chagiaya!!






****************






Okeylah ....

post yg panjang
takyah baca pun takpe sebenarnya

saja nak cerita




Byebye ...

kalau rajin coment kat shoutbox atau kat frige bawah sekali



No comments: