Wednesday, January 4, 2012

Tahun 2012 dan saya dah Form 4

Yeah ~
Annyong Haseyo

4 January 2012 merupakan tarikh permulaan bagi
pelajar sekolah menengah mahupun sekolah rendah

bagi darjah 1 ada orientasi
bagi form 1 pun ada orientasi
aku jealous sebenarnya, dulu masa aku form 1 takde pun orientasi
nak pergi jamban carilah sendiri !
haha..

Aku rasa bila tgk kalendar tu .. mcm tak percaya
lalu berkata " eomma tahun ni (2012) umur orang bape eh?"
umur sendiri pun aku tak sure

Bangun pagi hari ni aku nyanyi

"bangun pagi
gosok gigi
pergi mandi
minum kopi ... (bukanya minum kopi pun)

entah apa-apa aje..
pastu
my HEARTBEAT suddenly feel like this
"oh.. can you feel my heartbeat" aku ckp dgn image Nichkhun
Nichkhun pun jawab " Of Course, it beat faster than ussually"
ngek ~

Sampai sekolah je ,
rasa mcm baru kali pertama aku sampai kat sekolah ni
"eh aku kat mana ni?"
boleh tanya lagi mcm tu ..
maklumlah dah berzaman dah dtg sekolah
last dtg sekolah masa amik result PMR
lepas tu .. haram jadah aku nak dtg situ

aku pun jalan-jalan mencari makan
takde sapa pun aku jumpa
kalau kenal pun aku akan buat tak kenal je
Haha...
takdelah, sebenarnya semua org pun aku kenal

Perhimpunan .. dijalankan dgn penuh semangat
dari jauh lagi "apasal aura Harvind ni lain mcm je eh ? lagi hitam dari sunglasses"
aku tak maksudkan kulit dia eh .. (jgn nak memandai korang ni)
aku banyak sgt tgk cerita SKIP BEAT sebab tu boleh tahu pasal aura ni

Time pengetua speech tu ..
haha.. semua org dah buat suara pelik .
serius bosan kalau dia yg bercakap
tapi kalau cikgu noraini ckp lagi bosan ..
better ayahanda aje yg ckp .. SIMPLE. tulah dia punya character

pengetua panggil sorang-sorang budak yg dpt straight A
dan nama pertama of courselah my cicit
haha.. lepas tu, hafa, dijah .. dan sapa-sapa yg sepatutnya

Tamat je perhimpunan ..
sesi masuk kelas pulak .
untuk form 4 kami semua kena tunggu
sampai nama kami disebut-sebut dan di eja-eja ..
baru kami boleh masuk kelas tu
haha

Aku awal-awal lagi dah tahu aku masuk 4ST2
sebab math aku B
tapi aku ada mohon MPV (multi purpose vehicle " yaya yg kata)
jadi aku dapat MPV
dah 3 tahun berturut-turut aku duduk kelas depan
apa salahnya kalau tahun ni aku nak merasa duduk kelas belakang-belakang pulak
tak salah kan ?
Hahah..

Sekarang carta organisasi kelas aku :

Ketua: Syafiq ( tahu dari kelas mana, tapi muka kenallah)
Penolong : Izzaty ( panggil izzat je .. haha)
Bendahari : Iza Liana (ttak kenal langsung)
Ajk keceriaan : Zaleha ( panggil Leha je, haha)
Ajk Perabot :Afiq (cousin pak din)
Ajk Subject :

BM- Ungku (lelaki lah)
BI-Baharani
MM - Chu Wei Hong ( panggil Chu je, mcm lagu Chu tu ..haha)
SEJ- aku lah tu
PI - Assraff (budak paling tinggi dan besar)

subjek lain aku tak ingatlah

Masa rehat ... semua berkumpul balik dgn happy
(happy ke? rindu adalah )
potpetpotpet...
aku tanyalah nak masuk kelab apa?
kelab boling dah tutup ..
tetiba yaya kata " masuk kelab ping pong lah sab"
ceh, mentang-mentang rumah ada stadium PING PONG kecil-kecilan
ajak masuk kelab ping pong pulak
dulu masa form 1 aku AJK kelab ping pong tau ...
kalau aku ckp dgn adik yg aku masuk permainan ni
dia akan kata
"kelab TING TONG tu baguslah untuk mental .. "
Jeongmal babogateun ~!


Habis rehat..
kelas cikgu thiyaga
perghh ~ 3 masa sekali
tau tak kesuluruhan masa Grafik Berkomputer tu bape?
semuanya 8 MASA TAU !!
hari ni 3 masa, esok tiga masa,, jumaat 2 masa ..
whoa~
Bilik GB tu betul-betul mcm kat kutub
giler sejuuk ... boleh jadi SNOWGIRL aku kat situ

Anyway, cikgu terang kan pasal apa GB itu dan ini
then, buat ujian kelayakan ..
serius soalan mcm budak tadika..
padankanlah, lukis bentuk itulah inilah..
kalau dia suruh buat pelangi pun aku boleh buat rasanya..
InsyaAllah

cikgu bagi Pendrive setiap sorang untuk tulis nama ..
4GB tau ..
sebenarnya mulut aku nak tanya
"cikgu beli ni masa PC FAIR hari tu ke ?"
tapi tak terkeluar ... sebab aku duduk depan sekali ..
sadis giler... tapi oklah . boleh nampak skrin

Alang-alang... terjumpa kawan lama ..
kawan masa darjah 1 dulu .
kalau korang duduk JB ni takyah heran kalau terjumpa kawan darjah 1 ke, tadika ke,,
sebab memang gerenti akan terjumpa..
nama dia Iqmal Daniel .
budak paling kememeh yg pernah aku jumpa sejak darjah 1 sampai skrg..
dulu dia tak reti baca, tak reti kira, homework pun tak sentuh...
dah hampir nak dekat dgn Fauzan tu ..(Dia pun malas buat homework dulu )

dialog kitaorg mcm ni lah
a: kau ni dulu taman suria kan ?
d: ha'ah .. kau kenal aku ke?

memang dasar lelaki ...

a: dulu aku 3 musytari
d; kelas cikgu nazifah tu ke?
a; yelah ..
d; apsal aku tak ingat ha?

memang dasar lelaki !!!

kureng awesome punya budak ..
Tapi lepas tu kitaorg pun berbual lah mcm biasa...


mcm tujelah ... hari ni punya kisah ..

takdelah boring sgt ,
dan aku akan berkenalan lagi dgn budak kelas aku

Kelas 4MPV kelas aku sekarang dan tahun depan
tapi dalam hati tetap rindu sgtttt... kat 3KAA
agak-agak boleh tubuhkan 4KAA dan 5KAA tak?
hahaha!
Mustahil sab, its just a DREAM HIGH

i DREAM HIGH 4KAA..
hindeul ttamyeon nae gumgol gamgo ...
hhahha!
stoplah karut lagi mengarut kau tu sab..

ok .. see ya next post..


No comments: