Wednesday, January 25, 2012

Happy CNY .. Yehaaa~!!

Annyong Haseyo

Dah berzaman aku tak menulis kat sini,
busy sikitlah .. kalau tak busy dah lama aku taip mcm-mcm post kat sini
tapi kalau taip banyak-banyak pun sapa ajelah nak baca blog aku ni
semua org dah start mengorak langkah ke SBP,MRSM,SMKA....
dan banyak lagilah ..
tinggallah aku sorang terpinga-pinga kat sini ..

Anyway, sekolah mcm mana?
mesti WEIRD kan ? yelah tak pasal dah jadi Junior untuk up secondary
dan SENIOR bagi down secondary .
tapi tahun depan bila dah form 5 ..
kita semua pun akan jadi SENIOR OF THE SENIOR.
Senior yg bakal membuli dan menggegarkan sekolah .
Hahaha.. udah lah tu . takyah nak market lebih-lebih dok !

Hari tu aku adalah phone dgn org MRSM ni ..
jom baca dialog dia
aku dan dia.

a; boleh saya tanya sikit tak ? kenapa tak ramai yang terpilih masuk mrsm kali ni ?
d; ohh.. ingat tak ujian nak masuk mrsm tu, kami org mrsm menilai para pelajar yg layak masuk ke MRSM dgn ujian tu .

a; ohh.. maksudnya kalau tak dpt banyak soalan makin tak dptlah?
d; lebih kurang mcm tulah ... soalan ujian tu kan susah, kami cuma nak amik yg betul-betul genius aje. kami sikit pun tak pandang result PMR diaorg, kami pandang markah ujian yg mereka sendiri buat .

terkejut aku. tak pandang result PMR? perghh hebat giler.

a; ooo... jadi bila awak pilih budak tu awak masukkan ke MRSM top 3 ke?
d; ya, mcm tulah kisahnya. kami hanya nak yg terbaik.

a; mcm mana dgn form 1, diaorg dah belajar ke?
d; setakat ni diaorg still main kejar-kejar dan main indoor game. sampai bulan 6 ni diaorg still orientasi

Perghh ~!! kalaulah aku form 1 tahun ni .. memanglah best pergi lawatan sana sini mcm
kat MRSM ni . Untung wey ~!!

a; err.. mcm mana pulak dgn MRSM pasir gudang.. saya tgk MRSM tu kosong aje
(bakal menjadi MRSM aku tak lama lagi rasanya.. haha)

d; MRSM pasir gudang akan menjadi MRSM paling elit.
a; takde benda freelah ni kiranya?
d; ya, semuanya akan dibayar .. budak yang ada pun mungkin kebanyakan org kaya dan sederhana.

a; mak saya nak saya masuk MRSM tu dan dia akan bayar semua yuran
d; boleh,.. masuk aje. ada mcm-mcm aliran.. awak aliran apa?
a; aliran seni pluss GB (dgn hidung kembang kempis)
d; mungkin awak boleh amik ICT . sebab GB tak ditawarkan.

Aku sudah tergelak-gelak . ngeks! aku main-main aje..
tapi part yg mak aku nak masukkan tu betul lah
bulan jun ni . huhu..(aku belum beri kata putus lagi, sebab aku dah start suka kelas tu)
korang pun bolehlah ... agaknyalah
lagipun nanti semua budak form 4 yg baru terpilih akan disumbat kat pasir gudang

eomma; kalau ina masuk mrsm mak bayar semua yuran dia.

entah apa agenda eomma ni nak aku masuk mrsm tu .
takkan lah lepas ni dia nak sumbat aku masuk UniKL kat sebelah tu ??
no way man .. aku tgk aje pun dah meremang bulu roma.
dah lah kawasan mrsm pasir gudang tu sunyi , takde 7/11,takde tesco,jusco,angsana..
semuanya jauh !

Lagipun tiap2 tahun aku duduk mrsm , siap main basikal lagi .
siap bagi ikan makan lagi ..
takyah lah kot eomma. org malas nak duduk asrama ni .
memanglah asrama dia lawa giler masa lawat tu .
tapi kuarters cikgu lagi lawa dari asrama dia .
cis cheezynut betul ~

masa CNY ni rajin betul org main bunga api +mercun.
jaga-jagalah keselamatan .

Okeylah, aku tak nak lagi panjang .

at miqi, kalau masa kau masuk SMKA kau takde kawan
cari je nama budak Wan Syakirah dgn Maisarah. dgn Iqmal Syuib.
diaorg tu semua member aku . sebaya dgn kau .
kalau nak suruh kau cari cousin aku si Amirul tu memang tak arr jawabnya.
bayang entah kemana , org entah kemana ..
lagi pun nama penuh dia langsung aku tak ingat.
yelah selalu sgt panggil

"mirul .. "
"mirul .."
tapi nama bapak dia aku ingat pulak . ..
dia skrg form5 .. PMR 9A. hobi main PS2 sampai tgn bengkak .
(NI Kes jealouslah sebab dia mampu main game dgn happy tapi result bukan main gempak)

bila balik kampung , kerja sekolah entah kemana aku pun tak tau
bila tanya
"mirul kerja rumah kau ..... " tak habis lagi soalan
"aku takde kerja rumah lah " menjawab aje kerja. budak SMKA takde homework? pelik!

tukang pasang Animax pun dia juga.
skrg .. dia dah pun rabun dgn senang hati mcm aku .
Hahaha~!

Aiii sudah, bercerita pulak pasal cousin aku yg mcm alien ni kat sini
dibuatnya malam ni dia bersin ke haper susah aku .
tak pasal2 adik dia yg sebilik dgn dia pun kena jangkitan .

stop ,stop ..
okey ... byebye

No comments: