Thursday, November 3, 2011

Raya AidilAdha

Hooo....
Annyong haseyo

Hmm.. aku baru aje sampai dari kampung semalam .
letih dan sangat letih ...
senang citer dalam speaking nya .. "I'm Exhausted you"

Well, nak story apa yg berlaku .
tapi aku tak akan story secara detail .

Hari isnin petang tu eomma ketuk pintu bilik aku
dia bagitau atuk aku dah meninggal .
mata eomma merah je ....
muka aku pulak masih mcm biasa ...
hati aku ?

lepas solat maghrib aku baca yasin ..
dan aku tak sedar pulak aku dah menangis .
tapi tak teruk pun...
habis yasin aku basah . haisy~

lebih kurang pukul 3 pagi eomma kejut dan kitaorg terus bertolak balik
yg tak balik cuma adik aku .
daddy dah campak dia kat rumah kawan dia .
untuk 3 hari .

aku jalan dgn longlai pukul 3 pagi tu
yelah ... ngantuk giler boleh .
siap bawak bantal besar... jaket tebal ...
pagi tu memang sejuk beku giler ..
adakah aku di zon sejuk ?

sampai di kampung eomma dgn adik beradik dia semua menangis .
aku ? entahlah ... hati keras sgt .
aku lebih suka baca al-fatihah banyak-banyak daripada menangis .


Balik kampung tak semestinya aku bersedih .
sebenarnya suasana sgt happy ...
sebab semua sepupu sepapat anak sepupu, abang ipar sepupu ... mak cik pak cik
semua balik ke kampung .
rumah tu dah mcm KEM PINK tau .
bentang toto narita tu pastu tergolek ramai-ramai .
mcm-mcm benda kitaorg main ..

kejap main ipad2 , iphone.. e-book, mp3,mp5 ...
mcm-mcm cousin aku bawak .

Along,Abang,Uda,Eman,Apis,Shafiq,Ewan,Ateh,Kak.Z, Kak.Na, Kak Long,Kak Jah, Ayim,Miya, Ichah,Aqil,Una, Eka, Ani,Husna, Boy, Amir,Rissa, Abg Wan, Abg Lan, Anis, Achik,
dan seberapa ramai lagi ..

aku rindu kan diaorg ni bila aku dah sampai kat JB .
diaorg semua sepupu aku
tapi yg paling rindu .. mestilah yg sebaya dgn aku .
mana taknya .. dari kecik dan sampai skrg semua benda yg kitaorg buat
mesti ada persamaan .

contoh:
hmm.. masa tu khabar kat aku dia dah mohon MRSM . tapi dekat je .
kat Kuala Terengganu tu takpun kat Kuala Berang . lagi satu dia mohon SMKA.
bila result UPSR dia keluar... dia dapat 5A mcm korang .
hehehe..... Tahniah !
aku pun agaklah dia dapat MRSM.
bila tahun baru start, aku dah daftar masuk KAA sebab pengetua dulu bagi masuk .
haha...

bila eomma call mak dia .
mak dia cakaplah MRSM tak boleh terima dia sebab kokorikulum dia tak bagus .
pendek kata .. tak aktif .
sumbangan untuk sekolah pun jarang .
jadi dia tak diterima ..
aku kaget tau .. sesuka jiwa je tolak pemohonan org dia ni .

Lastly, aku belajar Arab dgn happy untuk form 1
aku pun dapat berita yg dia masuk SMKA dan belajar arab jugak.
Fine... aku rasa excited giler sangat masa tu
dia masuk asrama dan semuanya subjek dia sama dgn aku .

Masa tu aku harap dia boleh bawak subjek arab .
takmo jadi mcm Uda lagi . sedih org ...
dan skrg aku dgn dia PMR dgn 9Subjek .
seram betul ...
aku selalu yakin yg dia boleh dapat 9A tanpa ragu-ragu
kenapa ?
sebab dia cousin yg sgt genius.
Eman.

tu je nak story ...
anyway Kamsahmnida ... Domo-Arigato.... Xie xie ...
kepada sesiapa yang ucapkan Takziah .
aku terharu lah jugak .. (hati keras mcm batu pun boleh terharu ke?)
walaupun tak dpt rasa terharu betul-betul aku tetap nak terharu .

hehe...

byebye

Selamat Hari Raya AidilAdha .
kalau ada buat rendang daging tu
pos laju sikit pada saya berserta ketupat palas dan lemang .
:)

No comments: